fredag den 11. oktober 2013

Lidt langvarigt strik

Jeg har kastet mig ud i at strikke en sweater med 3 forskellige farver garn - hold nu op der er noget at holde styr på, og synes det tager laaang tid.

Synes især det er svært ikke at stramme garnet for meget på bagsiden.


Det er snart et år siden jeg købte garnet på drops.dk, og jeg kan godt se nu at der ikke er rød garn nok til 2 ærmer, købte ellers lige det opskriften foreskrev. Hmm, det må bliver noget med at lave rib kanterne i en af de lyserøde farver, det er trods alt "bare" en sovetrøje. Jeg må improvisere undervejs, eller måske skal jeg bare købe et nøgle mere i rød, skal nok alligevel handle lidt når der fra i næste uge er 25% på alt drops alpaca.

For at holde en lille farveskift pause strikkede jeg denne hue til Olivia, af noget garn jeg også købte for lææænge siden, lækkert at få brugt lidt af lageret



Her er en lille DIY:

Garn: passer til pind 4-5
pind: 4,5
forbrug: ca. 1 1/2 nøgle

Slå 88 masker op på rundpind 4,5, strik rib *2 ret, 2 vrang* rundt og rundt og rundt til arbejdet måler 22 cm (passer til min 2 1/2 årige) tag ind, først strikkes vrangmaskerne sammen 2 og 2, på næste omgang strikkes retmaskerne sammen 2 og 2. Bryd garnet og træk snoren igennem de resterende masker, sy hullet sammen, men klip ikke snoren af, da den skal bruges til at sy pomponen på med. pomponen lavede jeg af en skabelon der var ca 9 cm i diameter.
Modtageren var meget glad for resultatet:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar