mandag den 21. oktober 2013

Back on track

Hele sidste uge var vi i sommerhus, i Søndervig sammen med mine forældre, min søster og hendes 2 drenge og min lillebror. 
Det var en uge fyldt med hygge, og vi ved jo alle at den danske betydning for hygge er god og lidt for usund mad. 
Så efter en uge med rundstykker til morgenmad og kage resten af dagen, kunne jeg igår tydelig mærke trætheden på min krop, og den oppustede mave er jo heller ikke super tiltrækkende. Det gjorde det bare klart for mig at Low Carb kosten virker, og nu er vi back on track.

Tænkte også at jeg vil genindføre madplanen her på bloggen

Mandag: Kylling med Bacon/champignon sauce og bønnefritter.  opskrift
Tirsdag: Andebryst med flødesauce og broccolisalat.
Onsdag: Flæskesteg med pastinakfritter og råkost
Torsdag: Karbonader paneret i flæskesværd og grøntrester
Fredag: Juicy lucy (burger hvor man lægger et par skiver ost mellem to bøffer og steger den)
Lørdag: Pizza med blomkålsbund
Søndag: Mousakka m. tzatikki

En lille tilføjelse:
Min broccolisalat bestod af:
Broccoli
Bacon
Rødløg
Cherrytomater
Dressing: Mayo, Cremefraiche 38%, dijon sennep, salt og pepper

Rigtig lækkert


     

2 kommentarer:

  1. Ja, sådan en uges ferie kan spolere en ellers fornuftig livsstil ;-) Det måtte jeg sande under vores ferie i Sverige. Jeg har i et par måneder fulgt en kombination af low carb og lod fod map diet med godt resultat; det blev der hurtigt lavet om på efter et par dage med søde sager og for meget hvidt brød. Jeg blev faktisk rigtig dårlig indtil jeg fik kosten på rette spor igen. Vi var også en hel familie af sted sammen, og skulle skiftes til at stå for maden, og det er jo lækkert at sætte sig til at spise ny mad, som andre har lavet. Men jeg skal altså virkelig passe på hvad jeg propper i munden ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode ved LCHF er at det er så lækkert mad, at det ikke er så svært at finde tilbage til:) Men ferie er noget værre noget når det kommer til mad, især fordi vi tit forbinder hygge med kage osv:)

      Slet