mandag den 11. november 2013

Madplan uge 46

Så er en ny uge igang, og jeg har fået kreeret en madplan. Det var nemt i denne uge, da vi skal i sommerhus i weekenden og til fødselsdag søndag.

Mandag: Italienske kødboller i tomatsauce (spis dig mæt og glad)

Tirsdag: Chili com carne. Bønner er egentlig ikke LCHF, meeen dem kan jeg altså ikke undvære i en god chili:) jeg mixer som regl opskrifer fra forskellige steder f.eks. her og her. Den endelige opskrift, kommer i dette indlæg i morgen.

Onsdag: Hamburryg med gulerødder og ærter i flødesauce og grønt (vi fik aldrig lavet det i sidste uge)

Torsdag: Vikingegryde med bønnefritter

Fredag: sommerhus. Vi skal have oste/pølse bord, hvortil jeg bager kerneknækbrød og kernebrød (rugbrød uden mel, nemt og lækkert)

Lørdag: Sommerhus

Søndag: Fødselsdag

Vikingegryden skal laves efter en opskrift jeg fik af en veninde idag, den kommer her:

Til 4 personer
2 mørbrad, nakkekoteletter, nakkefilet eller andet skinkekød
2 tsk karry
3 1/2 tsk paprika
1 fed hvidløg
ca. 100 g tomatpure
1/4 l fløde
1/4 l mælk
salt, peber + lidt chili
evt. jævner

Smelt smøret, brun kødet, tilsæt resten og lad det småkoge i 1/2-1 time. Nemt og lækkert:)

Idag har jeg været i stof og stil, og købt en masse lækkert stof - mere om det i morgen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar