fredag den 23. august 2013

3 måneder

Så lang tid er der gået siden sidste indlæg. Så det er vist tid at komme igang igen.

Jeg har de sidste uger, gået og overvejet om jeg skulle droppe bloggen, eller give det en skalle mere. Jeg besluttede mig for sidst nævnte. Men tænkte også at jeg ville prøve at give et mere klart billede, af hvad bloggen skal omhandle.
Strik og hækling vil selvfølgelig stadig være det primære, børnene vil nok også blive nævnt, og en ny ting vil være LCHF (mere om det senere).

Vi har haft en rigtig lang ferie herhjemme. Manden er studerende og har haft 2 måneders fri og jeg er stadig på barsel, så det har været helt perfekt. En del af ferien har været brugt på praktiske gøremål, en anden del i Italien, og det var så skønt. Kørselv ferie med campingvogn, kan klart anbefales med børn. Det var så dejligt frit.

Men det var jo ikke det bloggen skulle handle om, det var strik, og det har der da også været lidt af.








Hue og trøje er fra bogen "baby strik på pinde 3", begge strikke i højlandsuld fra garnudsalg.dk. trøjen er strikket i skiftevis 2 pinde med farven "kaffefløde" og 2 pinde "konkylie". Vanterne/sokkerne er fra bogen "Knit for your kid", og de var så nemme at strikke, så der skal vist laves nogle flere, Noget at det dagplejen efterlyste sidste vinter, var strik sokker og vanter, og især sokker kunne jeg ikke opdrive nogen steder, så det er jo skønt selv at kunne stikke dem i år.


Jeg har i disse dage en meget sur pige på 10 måneder. Hvis mor eller far ikke lige er inden for rækkevidde, ser hun sådan her ud. Og hun larmer, MEGET. Jeg glæder mig til 1. september, der starter hun nemlig i dagpleje, er det okay at glæde sig til det?? Jeg er sikker på at jeg kommer til at savne hende, men lige nu føler jeg mig lidt bundet. Idag måtte jeg fx. støvsuge med hende på armen, og det var ikke nemt for hun er lige så nysgerrig som hun er hidsig, så hun sidder ikke lige frem stille.
Håber hun bliver gladere og mere tilfreds når hun begynder at kravle. 

3 kommentarer:

  1. Skønt skønt strik - ville ønske jeg havde dine evner (og tålmidighed I guess) ;) Du må absolut gerne glæde dig til Nicolines start i dagpleje - hvis hun vidste hvad det var, ville hun også glæde sig; "underholdning og leg med børn"! Og sidste kommentar: Støvsugning med barn på armen - don't miss it! ;)

    SvarSlet
  2. Tak for det:) Det er nok tålmodigheden du mangler, er sikker på du har evnerne. Har du egentlig forsøgt dig med garn og pinde? Du har jo tid til at lære det når du går på barsel inden bebsen kommer;) Det er bare at sætte sig med pinde, garn og youtube:)
    Nej det er vildt hårdt at støvsuge med barn på armen phew

    SvarSlet
  3. Nope har ikke prøvet endnu selv - mangler en tutor tror jeg. youtube er nok en god hjælp, men jeg vil gerne have en ved min side. Det kan være det er et lille barselsprojekt. nu får vi se ;)

    SvarSlet