søndag den 12. januar 2014

Bellabluse

Der er blevet strikket en del i weekenden.Vi gik ind i weekenden uden planer. Lørdag forløb meget rolig, med en far med tømmermænd, en mor der fik strikket og bygget store huse i LEGO med pigerne. Søndag kom der lige pludselig en brunch aftale, med gode venner, i hus.

Skulle lige teste ny neglelak, chocolatemousse fra OPI, ret fin farve synes jeg. Det er første gang jeg prøver OPI, og den er virkelig nem at lægge på.


Nicoline fik dette skønne sæt af mormor i december måned. Frakken går ned til knæene, og hun er bare så yndig i den. 


Bellablusen blev færdig, men lidt før en planlagt. Hvor er det dog træls at løbe tør for garn 5 cm før beregnet, iiih. Nu har jeg så en trøje, der passer Olivia i ærmerne, og Nicoline i længden…. Jeg strikkede ærmerne lidt længere end opskriften foreskrev, og skulle derfor nok også have købt lidt ekstra garn! Nicoline må jo så bare smøge ærmerne lidt op.  



Fakta:
Opskrift: Bellabluse, "børnestrik på pinde 3 1/2 og 4"
Binde: 3 1/2
Garn: Merino ekstrafine fra drops, farve lys lilla
Forbrug: 4 nøgler (skulle have købt 5!)


Nyt projekt er på pindene. en lille gave til en fætter der snart bliver 1 år. og denne gang har jeg i hvert fald nok garn.

God mandag der ude

Ingen kommentarer:

Send en kommentar